- Benvenuti
- Registrati adesso!
- Iniziando
- Domande frequenti
- Chiaccherando
- Suggerimenti per i principianti
- Parlando
- Opzione Zitto
- Finestra di conversazione
- Menu dei personaggi
- Sussurra
- Raggiungi
- Contatti
- Telegrammi
- Invia Files
- Privacy
- Moderatori
- Espulsione Utenti
- Personaggi
- Costruire
- Prima di iniziare
- Iniziando a costruire
- Selezionare il primo oggetto
- Muovere un oggetto
- Condividere i previlegi
- Selezione multipla di oggetti
- Suggerimenti per costruire
- Mettere Azioni a un oggetto
- Comandi speciali
- Eventi
- Comandi
- Animate
- Astart
- Astop
- Color
- Corona
- Envi
- Examine
- Frame
- Light
- Move
- Name
- Noise
- Picture
- Rotate
- Seq
- Sign
- Solid
- Sound
- Teleport
- Texture
- Url
- Visible
- Warp
- Oggetti per costruire
- Oggetti Particolari
- L'interfaccia
- Muoversi in giro
- La barra dei Menu
- Menu di teletrasporto
- Menu Viste
- Menu Opzioni
- Menu Mostra
- Menu di connessione
- Menu Personaggi
- Menu Visibilità
- Menu Web
- Menu Aiuto
- L'interfaccia Web
- Le Schede
- Regolazioni Web
- Descrizione
- Generale
- Regola Prestazioni
- Uso della Memoria
- Scaricando
- Sicurezza
- Chiaccherare
- Opzioni Avanzate
- Opzioni Video
- Opzioni Web
- Altre Opzioni
- Supporto COB
- Lingue Straniere
- Drivers del Video
- Attivare un file di Debug
- Supporto (in inglese) nel web
- Magazzino
- Area di Download
Vertex |
Usage Vertex <x> <y> <z> [uv <u> <v>] [prelight <red> <green> <blue>] Note: [ ] denotes optional arguments Also note: the Vertex and VertexExt commands are equivalent and may be used interchangeably
Description This command creates a new vertex and adds it to the current clump under construction. The vertex can have optional additional parameters. The position of the vertex is transformed by the transformation matrix currently in effect. Arguments <x> <y> <z> Specifies the (x, y, z) coordinates of the vertex. uv <u> <v> Specifies the "uv" coordinates for this vertex. "uv" coordinates determine how textures applied to the object are mapped to each particular vertex. prelight <red> <green> <blue> Specifies a "pre-light" color to be used as a starting point at this vertex before lighting is calculated. Pre-light colors allow very subtle control over the effects of lighting on an object. Each color component should be specified in the range 0.0 to 1.0. Once any vertex in a clump has been assigned a prelight color, all vertices in that clump become prelit. If prelight has not been specified on the other vertices, they default to the last previously specified prelight value on that clump (or 0.0 0.0 0.0 if no previous prelight has been specified). This can be useful for assigning multiple sequential vertices the same prelight value without having to individually specify a prelight value for each vertex.
Note that the prelight option is a RWX
extension and should be prefaced with "#!" when used in RWX files
that are intended to work with software other than Active Worlds 3.0 and later.
See Also |